طوفان ملخ در ایران

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

طوفان ملخ در ایران

۱,۴۵۲ بازديد

آیا حمله ملخ ها به ایران عمدی بوده؟

سازمان فائو: حمله ملخ ها به ایران غیر عمد بود، اما دولتهای عرب کم کار بودند

سخنگوی فائو گفت که سازمان غذا و مواد غذایی سازمان ملل متحد حمله عمدی ملخ ها در ایران را رد کرد و گفت که کشورهای عربی همسایه، از جمله عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی، در تلاش برای مقابله با این آفات بودند، اما این کافی نبود.

سخنگوی سازمان نباتات گفت:در روزهای آینده، ملخ های جدید از عمان،عربستان سعودی، یمن، امارات متحده عربی و قطر به ایران می رسند و علاوه بر گروه هایی که در کشور ما از تخم بیرون می آیند برای مبارزه با ملخ های جدید آماده می شویم.

طوفان ملخ و مضرات ملخ و کنترل ملخ ایران عمر ملخ فواید ملخ

کم کاری کشورهای عربی عامل طوفان ملخ

رضا میر گفت: "طبق گفته های فائو، کشور ما دو تا سه سال مبارزه مداوم با ملخ ها نیاز دارد، اما اگر کشورهای همسایه هم با دفع این آفات همکاری کنند کمتر نیاز به مبارزه داریم."
فائو حمله عمدی ملخ ها به ایران را رد کرد

رضا میر ادامه داد: طبق مطالعات FAO، عربستان سعودی با ملخ ها مبارزه می کند اما احتمالا کمتر از ایران است.

شش استان بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان در حال مبارزه با ملخ ها هستند که استان فارس در کنترل این آفت تا حدودی موفقتر بوده است .

به گفته FAO، عربستان سعودی صدوپنجاه هزار هکتار را به مبارزه با ملخ ها پرداخت، اما ایران با بیش از چهارصدوپنجاه هزار هکتار جنگید و انتظار می رود که در ماه شهریور این رقم به هفتصدهزار هکتار برسد که این نشان دهنده کم کاری یمن،عمان،قطر،امارات متحده عربی،عربستان سعودی است.سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: که در حدود بیست و دو تا بیست و سه درصد تولید محصولات کشاورزی ما در جنوب کشور تولید می شود و می گوید که کشورهای همسایه می توانند مبارزه بهتری با ملخ های مهاجر داشته باشند، اما عربستان سعودی چیزی برای از دست دادن ندارد.

یک گروه جدید مهاجر پس از دو روز استراحت به هند و پاکستان می رود

رضا میر اضافه کرد: "ملخ هایی که در روزهای آینده به کشور ما می رسند، بعد از دوالی سه روز استراحت از ایران عبورمیکنند و به هند و پاکستان پرواز خواهند کرد. ملخ های جدید خطر زیادی برای ایران ندارند، زیرا آنها از کشور ما عبور می کنند و تخم گذاری ، زندگی و تغذیه نمی کنند.
رضا میر افزود: ملخ ها در ماه بهمن به کشور ما دوباره باز خواهند گشت اگر مبارزه در هند و پاکستان خوب انجام نشود.

ملخ ها به افغانستان رسیدند

هم اکنون طوفان ملخ ها از پاکستان و ایران به کشور افغانستان رسیده است این در حالی است که این کشور امکان مقابله با این آفت را ندارد در نتیجه صدمات سنگینی به محصولات زراعی و باغی این کشور وارد خواهد شد ، کشورهای مثل پاکستان و افغانستان برای جبران صدمات این حملات نیاز شدیدی به انواع سموم و انواع کود های کشاورزی پیدا کرده اند این فرصت خوبی برای تولیدکنندگان کود و تجارت در ایران است که تو محصولات خوب را به این کشورها صادر کنند .

 

منبع:

آیا حمله ملخ ها به ایران عمدی بوده؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.