الزام استفاده از کود آهن

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

الزام استفاده از کود آهن

۱,۴۴۲ بازديد

الزام استفاده از کود آهن

درختان و گیاهان نشانه های مختلفی از کمبود آهن را از خود بروز می دهند .

محققین شرکت پالایش کود متوجه شدند که در طول رشد و بارور شدن کمبود آهن در گیاهان به شکل های مختلف زمانی رخ می دهد که درخت در طول رشد بسیاری از عناصر اصلی را از زمین استفاده میکند و خاک پس از مدتی با کمبود این عناصر برای تغذیه گیاهان روبرو میشود در نتیجه، باروری کمتر یا اندازه میوه کوچک است.

یکی از عناصر مهم مورد نیاز در گیاهان، آهن میباشد که مدتی پس از رشد گیاه، خاک با کمبود و یا فقر این عنصر و بارور کردن گیاه مواجه میشود که باید این مشکل را با دادن انواع کودهای آهن برطرف کرد. مقدار استفاده از کود آهن بسته به نوع سن گیاه و نوع گیاه  ، نوع خاک منطقه و نوع کود آهن متفاوت و متغیر است. کودهای آهن پالایش کود یکی از عناصر ضروری است که برای مصرف درختان، به ویژه درختان میوه، که برای افزایش عملکرد باردهی و رشد درختان میوه مورد استفاده قرار می گیرد. در بیشتر درختان میوه علائم و یا نشانه هایی از  کمبود یا فقر آهن  مشاهده می شود . که مهندسین شرکت پالایش کود متوجه شدند اکثر خاکهای ایران دچار فقر آن هستند .

علائم فقر آهن در انواع درختان

از نظر مهندسین پالایش کود نشانه های کمبود آهن در درخت های میوه نشانه های تقریبا یکسانی دارد مثلا در درختان گیلاس و آلبالو:

-کمبود آهن به صورت زرد رنگ در برگ های جوان گیاه توسعه می یابد. اگر میزان آهن کمبود زیادی داشته باشد، سطح برگ سبز روشن می شود و در بعضی موارد از زرد به سفید تبدیل می شود. لبه های برگ این درخت ها در زمان کمبود آهن حالت بافت مردگی پیدا میکند و قبل از بلوغ می افتد. میوه این درخت ها دچار رنگ پریدگی است و تعداد آن کم میباشد.

-نشانه های فقر عنصر آهن در هلو، آلو و سیب ، در این درختان با زرد شدن برگ های جوان شروع میشود و در علائم شدید تر میتوان برگ های زرد و سفید را دید اما رگه ها سبز باقی می مانند.
اندازه میوه ها کاهش یافته و رنگ خود را از دست می دهد. شاخه خشک شده یا بخشی از یک درخت یا چند درخت ممکن است در باغ آلوده باشند و بقیه درختان نشانه های کمبود آهن را نشان ندهند.

 

شماره تماس شرکت پالایش کود بمنظور خرید کود آهن :

031-55578491

09130025744

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.