اثرات فقر آهن در خاک

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

اثرات فقر آهن در خاک

۱,۴۵۶ بازديد

اثرات فقر آهن در خاک

براساس تحقیقات شرکت پالایش کود کسری آهن می تواند ناشی از عدم توازن عناصر باشد به گونه ای که مقدار یکی از عناصر در خاک بیش از حد باشد و از جذب بقیه عناصر مورد نیاز جلوگیری نماید. 

از عوامل کمبود آهن در خاک می توان به چند مورد اشاره کرد: 

۱-. هرقدر که خاک دارای محتوای فسفر بالاتری باشد، از جذب آهن گیاه به دلیل تشکیل رسوب جلوگیری می کند. 

۲- بالا رفتن نیتروژن به شکل نیترات، جذب آهن را از بین می برد یا آن را جلوگیری می کند و باعث از دست دادن تعادل آنیون ها و کاتیون ها در گیاهان می شود.

 3. نداشتن توازن و فروپاشی آهن و روی در خاک، مقدار عنصر روی به میزان کاهش یا افزایش جذب آهن تاثیر می گذارد. کاهش محتوای روی در خاک سبب افزایش محتوای آهن و افزایش آن سبب کمبود آهن درخاک میشود.

4.نبود توازن آهن و منگنز شبیه به روی است و سطح بالا و پایین منگنز نیز باعث کاهش و افزایش آهن در خاک می شود. 

5. نبود توازن آهن و مولیبدن، بالا رفتن مولیبدن در خاک با تشکیل رسوبات مولیبدن آهن در سطوح ریشه، جذب آهن را کاهش می دهد و مقدار مولیبدن را در خاک های آهکی و قلیایی افزایش می دهد، پس مقدار جذب آهن کاهش می یابد. بنابراین، در مورد هایی که عدم توازن عناصر رخ می دهد، استفاده از کود آهن برای حذف و افزایش آهن در خاک برای جذب گیاه نیاز و ضروری است.

 

آبدهی سنگین و خروج عناصر مغذی

بواسطه پژوهش های شرکت پالایش کود کسری آهن در بسیاری از موارد می تواند توسط کود حل شود، اما علت کسری آهن در خاک باید شناسایی شود. یکی از دلایل کمبود آهن در بسیاری از باغ ها، آبیاری سنگین در باغ است که دارای خاک رس و زهکشی مناسب ندارد. به گفته مخترعین پالایش کود این باعث می شود خاک در اطراف ریشه به مدت طولانی اشباع شود، که منجر به نبود اکسیژن در خاک می شود. بنابراین، اگر خاک از کمبود آهن رنج می برد، این کمبود باید با استفاده از کودهای آهن جبران شود. البته اصلاح آبیاری بسیار مهم است.

 

شماره تماس شرکت پالایش کود:

031-55578491

09130025744

www.palayeshcood.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.