تقویت عملکرد کلروپلاست با آهن

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

تقویت عملکرد کلروپلاست با آهن

۱,۴۴۸ بازديد

تقویت عملکرد کلروپلاست با آهن

از نظر متخصصان شرکت پالایش کود فقر آهن اثرات واضحی رو گیاهان می گذارد که یکی از علائم اصلی کمبود آهن در گیاهان، وجود نشانه هایی زرد رنگ در برگ ها است و کمبود آهن باعث جلوگیری از کار کرد مفید کلرپلاست در درختان می شود. 

شرکت پالایش کود

اما با توجه به مطالعات مختلف، نشانه های عنصر آهن در ریشه خیلی از درختان  وگیاهان همچنین بر روی ریشه، تاثیر می گذارد از نشانه های کمبود آهن در ریشه میتوان به موارد زیراشاره کرد:

1-شکل گرفتن آوندهای ریشه بصورت گسترده

2-قطر قسمت انتهایی ریشه افزایش می یابد

3-طول ریشه افزایش میابد

تشکیل سلول های ترانسفوزیونی در ریزودرم با علائم کمبود آهن. (این مکانیسم اصلی ترین تنظیم کننده برای افزایش آهن در گیاهان است و تنها در گیاهانی یافت می شود که قادر به اسیدی کردن محیط ریشه خود هستند). سلول های گذرگاهی چه هستند؟ سلول ها نقش مهمی در انتقال مواد دارند و فعالیت متابولیسمی زیادی دارند، سلول های گذرگاهی  در ریشه هایی که کمبود آهن دارند در موقعیت پمپ های خروج هیدروژن قرار داده شده و ترکیبات فنولی در گیاه را آزاد می کنند. اگر آهن به داخل گیاه با استفاده از کود آهن نفوذ کند، ظرف یک یا دو روز، سلول های گذر گاهی از بین خواهد رفت.

*  

هنگامی که محتوای آهن کمتر از حد نرمال است، تغییرات دوره ای در ظاهر ریشه و همچنین میزان تحریک ریشه در مقدار تغییرات pH و میزان دریافت آهن از طریق ریشه مشاهده می شود. همه اینها با مصرف کود آهن به منظور پذیرش گیاهان حذف می شوند.

 

رشد ریشه بوسیله کود آهن

با استفاده از کودهای آهن، نشانه های مانند ریزودرم این در یک زمان کم برطرف می شود.

طبق موارد ذکر شده، با فقر آهن، اولین نشانه ها در برگ (زردی برگ) و ریشه دیده می شود که استفاده از کود با ترکیبی مناسب از خاک و گیاه، می تواند مشکلات گیاهان، به خصوص مشکلات ریشه را حل کند. در میان مزایای استفاده از کود آهن در ریشه گیاه، ممکن است گسترده کردن ریشه و رشد آن را در شکل عرضی،  باعث جذب آب و جذب مواد معدنی در گیاه توسط ریشه به راحتی انجام گردد . 

 

تماس با شرکت پالایش کود :

 

 

031-55578491

 

09130025744

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.