رفتار بد کشور عراق در قبال واردات از ایران

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

رفتار بد کشور عراق در قبال واردات از ایران

۱,۳۹۰ بازديد

رفتار بد کشور عراق در قبال واردات از ایران

وزیر جهاد کشاورزی امروز در جلسه اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: تاکنون هیچ اقدامی برای سرمایه گذاری در آب و خاک به اندازه دولتهای یازدهم و دوازدهم نشده است.2m از زمین های آبیاری مکانیزه شدند. محمود حجتی گفت: با توجه به آبهای مرزی ، دویست و بیست هزار هکتار را سامان بخشیدیم ، و طرحی را در سیستان اجرا کرده ایم که طبق آن ، در زمین های کشاورزی در پای درختان، همه به صورت مدیریت پذیر آبدهی می شوند.

حجتی گفت: "صادرات ما از وضعیت خوبی برخوردار نیست و ما عضو هیچ پیمان منطقه ای یا جهانی نیستیم ، پس خوب است از پیمان اوراسیا که از پنج نوامبر عملیاتی است استفاده کنیم." ویز جهاد گفت: ارزش محصولات کشاورزی و تولیدب و زراعی ایران هشتاد میلیارد دلار است گرچه پارسال در رابطه با نرخ ارز مشکلاتی وجود داشت ، ولی فرصتی برای رشد تولید صورت گرفت ، در حالی که افزایش تولید به دلیل افزایش سطح بهره وری و بخشی از آن به سمت افزایش نرخ ارز بازگشت داشته است.
حجتی افزود: تولید زعفران از سیصدوپنجاه تن در سال گذشته به پانصد تن افزایش یافته است و گفت: تولید سیب در ایران به چهار میلیون تن و مرکبات نیز به چهار ونیم میلیون تن رسیده است که البته کارگاه هایی برای ساماندهی و صادرات مازاد وجود دارد . واردات انواع کود های کشاورزی مثل کلات آهن ، کود اوره ، سوپر فسفات تریپل همچنان ادامه دارد.
محمود حجتی اعلام کرد وزارت جهاد طی چند هفته گذشته بین سیصدوپنجاه تا سیصدوشصت هزار تن گوجه فرنگی خریداری کرده است و در روزهای اخیر بیش از 1m تن در مدت یک سال گذشته اضافه و معرفی شده به بازار.

دوازدهمین عضو کابینه یک وارد کننده عمده کشاورزی در زمینه کنجاله سویا ، ذرت ،روغن خام، دانه های روغنی ست که باید شامل ورودی های سم و دانه نیز باشد ضمن اینکه نگران تهیه هر یک از این کالاها نیست و ذخیره کافی هم داریم. موجودی خوب ذرت و سویا وجود دارد ، اما 2m تن ذخایر دولتی در ذرت وجود دارد و نگرانی در مورد واردات از بخش خصوصی وجود دارد.

وزیرجهاد گفت: " بخش کشاورزی باید تقاضا محور باشد به این معنا که کشاورز باید محصول را به تقاضای محصول رشد دهد ، در حالی که برخی از کشاورزان خیال می کنند امسال می توانند همان محصول را به خوبی بخرند زیرا سال گذشته محصول را خوب خریداری کرده اند.

وی گفت با توجه به رفتار عراق با محصولات صادراتی ایران در مراحل مختلف ، کشورهایی مانند عراق دائماً محدودیت هایی را برای صادرات کالاهای ایرانی اعمال می کنند ، در حالی که این کشور به دلیل منابع ارزی خود کاملاً مورد انتقاد قرار می گیرد؛که حتی کشاورز ایرانی طبق احتیاج عراقی محصولات زراعی را کاشت می کند ، و زمانی که با کمبود کالا مواجه هستیم ، عراق درهای خود را باز می کند ، خریدهای خوبی انجام می دهد و به دلیل داشتن منابع ارزی ، صادرات را جذاب می کند. اما وقتی تولید مازاد داریم ، عراق درهای خود را برای صادرکنندگان ایرانی میبندد.

 

منبع:
رفتار بد کشور عراق در قبال واردات از ایران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.