فروش کود سوپر فسفات تریپل TSP

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

فروش کود سوپر فسفات تریپل TSP

۱,۵۸۴ بازديد

عملکرد فسفر در خاک

این عنصر در تولید اسیدهای نوکلئیک نقش مهمی دارد و اسید های نوکلئیک حاوی اطلاعات ژنتیکی در گیاه هستند. عنصر فسفر(p) مهم ترین ماده ای است که خواص اسیدی اسیدفولیک را ایجاد می کند. این عنصر نقش کلیدی در متابولیسم در درختان میوه را دارا میباشد و به طور غیر مستقیم بر عملکرد محصول درختان تاثیر می گذارد. فسفریک به عنوان ترکیب فیت آلی به گیاه جذب می شود و با بقیه عناصر در تولید دانه های گرده ترکیب می شود.  عنصر فسفر نقش مهمی در تشکیل دانه ها دارد و به طور گسترده ای در گیاهان و میوه ها یافت می شود. استفاده بیش از اندازه این ماده در کشاورزی می تواند کیفیت مواد غذایی را کاهش دهد.

کمبود عنصر فسفر درگیاهان چه علائمی دارد؟

خرید سوپر فسفات تریپل این عنصر به صورت آشکار در گیاهان وجود دارد و عنصر فسفر در بافت های قدیمی تر به مریستم و بافت های جوان منتقل می شود. برگ های سبز کوچک تیره تر از حد طبیعی هستند، قرمزی برگ ها کمبود فسفر را نشان می دهند. سایرعلائم در محصولات ریز دانه مانند گندم شامل متوقف شدن رشد، نمو ضعیف و تاخیر در عملکرد محصول می باشد.

سوپر فسفات تریپل(TSP)، همچنین به عنوان CSP شناخته می شود، به صورت انحصاری به عنوان کود استفاده می شود. TSP کود فسفاته مغذی است که منبع تولید ان سنگ فسفات معدنی و اسید فسفریک میباشد. سوپر فسفات تریپل معمولا حاوی 46-44٪ آنیدرید فسفریک (P2O5) است که بیش از دو برابر آن در سوپر فسفات طبیعی است. در یک روش ساده، سوپر فسفات تریپل  معمولا به شکل دانه بندی درشت(گرانوله) تولید می شود.

کود tsp یکی از اجزای مهم کود سوپرفسفات تریپل مونوهیدرات و منوکلسیم فسفات است و 63 تا 73 درصد وزن کود سوپر فسفات تریپل را شامل میشود.

(GTSP)، یک پودر فله (ROP) به وجود می آید که می تواند به طور مستقیم و انحصارا با سایر کود های NP و NPK مخلوط شود. یکی از مهم ترین اجزای سوپرفسفات تریپل  مونوهیدارت و مونوکلسیم فسفات است که حدود 63 تا 73 درصد وزن سوپرفسفات تریپل را متشکل می شود.از مزیت های سوپرفسفات تریپل این است که بیشترین مقدار فسفات را در کود فسفات دارد و P2O5 در آن بین 44-48 درصد و P2O5 محلول در آب 40-45 درصد است. یکی دیگر از مزیت های سوپرفسفات تریپل این است که قسمتی از P2O5 آن از سنگ فسفات حاصل می شود که یکی از ارزان ترین منابع فسفات است، این P2O5 بستگی به نسبت CaO: P2O5 و مقدار مواد معدنی در سنگ معدن فسفات و همچنین ناخالصی اسید فسفریک (مواد اولیه سوپر فسفات تریپل بین 25 تا 30 درصد قابل تغییر میباشد)  از طرف دیگر مقدار مشخصی از اسید فسفریک، مقدار سوپرفسفات تریپل می تواند بیشتر از آمونیوم فسفات تولید شود.

سوپر فسفات تریپل از اسیدی شدن اسید فسفریک وسنگ فسفات  تشکیل می گردد. مقدار بسیار کمی کلریدریک، اسید نیتریک یا اسید سولفوریک می تواند عمدا یا به شکل یک ناخالصی ( به روش تولید اسید فسفریک) اضافه شود. با توجه به حضور ترکیبات مختلف و ترکیبات در سنگ فسفات، واکنش بین ماده و اسید فسفریک نمی تواند به تنها یک واکنش داده شود. دو فرآیند اساسی در تولید سوپرفسفات تریپل مورد استفاده قرار می گیرد. نتیجه هر دو فرآیند از لحاظ شیمیایی شبیه یکدیگر است و تنها از لحاظ ظاهری  متفاوت است. در حقیقت، سوپرفسفات تریپل در شکل دانه ای و پودر تولید می شود. بنابراین، در این پروژه، تولید گرانول سوپرفسفات تریپل انجام می شود

سوپر فسفات تریپل از اسیدی شدن اسید فسفریک وسنگ فسفات  تشکیل می گردد. مقدار بسیار کمی کلریدریک، اسید نیتریک یا اسید سولفوریک می تواند عمدا یا به شکل یک ناخالصی ( به روش تولید اسید فسفریک) اضافه شود. با توجه به حضور ترکیبات مختلف و ترکیبات در سنگ فسفات، واکنش بین ماده و اسید فسفریک نمی تواند به تنها یک واکنش داده شود. دو فرآیند اساسی در تولید سوپر فسفات تریپل مورد استفاده قرار می گیرد. نتیجه هر دو فرآیند از لحاظ شیمیایی شبیه یکدیگر است و تنها از لحاظ ظاهری  متفاوت است. در حقیقت، سوپرفسفات تریپل در شکل دانه ای و پودر تولید می شود. بنابراین، در این پروژه، تولید گرانول سوپرفسفات تریپل انجام می شود

علت متفاوت بودن کود سوپر فسفات ساده با سوپر فسفات تریپل این است که برای تولید اسید سولفوریک و فسفات مورد استفاده قرار می گیرد به طوری که تمام ترکیبات مفید خاک فسفات شامل نیتروژن ( روی،آهن، منگنز، منیزیم و غیره) بهمراه عنصر فسفر به خاک اضافه میشوند و همچنین درصد فسفر محلول در سوپرفسفات ساده کمتر از محلول سوپرفسفات تریپل است، بنابراین کمبود مواد ریز مغذی در سوپرفسفات ساده کمتر از سوپر فسفات تریپل است. ولی میزان فسفر محلول در کود سوپر فسفات تریپل بیشتر از کود سوپر فسفات ساده است .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.