رشد سریع گیاهان علوفه ای

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

رشد سریع گیاهان علوفه ای

۱,۴۸۸ بازديد

رشد سریع گیاهان علوفه ای

محصولات علوفه ای با ساختمان چهار کربنی بخش بزرگی از زمین های کشت شده در سراسر جهان را تشکیل می دهند. به صورت کلی در مناطق غیر مرطوب منطقه و در ناحیه های مختلف رشد می کند. سورگوم، یونجه، ارزن و گیاهان علوفه ای دیگر در بسیاری از مناطق غیر مرطوب جهان کاشت می شود و تقریبا سهم قابل توجهی در تغذیه انسان و دام در قاره امریکا، قاره اسیا و قاره آفریقا دارند. 

به گفته متخصصین شرکت پالایش کود گفته می شود که محصولات علوفه ای بین سی و پنج تا چهل و نه درصد از محصولات کشاورزی قاره آسیا را تامین میکند. یکی از مسائل بغرنج در تولید این گیاهان علوفه ای، عدم وجود عناصر میکرو المنت از جمله آهن است. با استفاده از کود آهن به شکل محلو پاشی و با گذشت زمان، امکان تولید محصولات با کیفیت بالا وجود دارد. بر طبق مطالعات انجام شده توسط محققان، آنها به این دستاورد رسیده اند که گیاهان علوفه ای مانند یونجه، با ترکیبات خاصی هورمون فیتو سیدروفور را دارا میباشد،دست اندرکاران پالایش کود با تولیدات کود آهن بسیار قوی ظرفیت جذب آهن از خاک را افزایش دهند، اما این نیز ناشی از ریشه های سطحی و افشان است این ویژگی برای کمک با بازگرداندن گیاه به شکل کودبرای کاربرد آهن و افزایش جذب آهن در این گیاهان، تهیه شده است.

آهن قابل جذب گیاهان

استفاده از کود کودها یکی از مؤثرترین روش های جواب دهی گیاهان علوفه ای است. مهندسین پالایش کود این روش موجب صرفه جویی در مصرف آهن می شود و مقدار زیادی از صطخ زمین را می توان با استفاده از کود مورد استفاده قرار داد، به ویژه این روش زمانی که ریشه نمی تواند عناصر غذای ضروری را از خاک جذب کند بسیار مفید می باشد. ما باید دیگر انواع کودهای آهن مانند سولفات آهن را در نظر بگیریم اما کارایی لازم را برای گیاهان ندارند. از آنجا که آهن اضافه شده در خاک به سرعت هیدراته شده و به شکل هیدروکسید آهن در می آید و برای گیاه غیر قابل استفاده میشود.

تماس با شرکت پالایش کود :

031-55578491

09130025744

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.