استارت پروژهای عظیم کشاورزی در سیستان و بلوچستان

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

استارت پروژهای عظیم کشاورزی در سیستان و بلوچستان

۱,۴۸۹ بازديد

استارت پروژهای عظیم کشاورزی در سیستان وبلوچستان

ریس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  در مصاحبه ای با خبرگذاری ایرنا گفت: "با استفاده کامل از این طرح ها که به 3،175 خانوار روستایی و عشایری کمک خواهد کرد، برای ۱٫۵۱۸ اشتغال دائمی و برای ۱۰٫۷۹۵ نفر شغل موقت در سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد شد صد و پنجاه و هفت پروژه کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان برای هفته جهاد کشاورزی آماده رونمایی میباشد.

زورقی گفت: پروژه های قابل اجرا در سیستان و بلوچستان شامل هشتادوپنج پروژه خاک و آب، بیست و هشت پروژه تولید گیاهی، کود ، کود اهن، ۹ پروژه ذخیره آب، دو پروژه کشاورزی و صنایع غذایی، یازده پروژه شیلات آب داخلی، نوزده پروژه عشایر و سه پروژه مدیریت آب است.

غلام حیدر زورقی گفت که بیش از پنجاه وپنج میلیارد و هشتادوشش میلیون ریال توسط بخش خصوصی برای راه اندازی این پروژه سرمایه گذاری شده است.

هفته جهاد کشاورزی از ۲۱ خرداد تا ۲۷ خرداد سال جاری نامگذاری شد و شعار هفته جهاد امسال "جهاد کشاورزی، رفاه تولید، امنیت غذایی"  توسط وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شد.

کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات سیستان

شروع خرید گندم تضمینی و کلزا در آذربایجان شرقی

طی مصاحبه خبری با مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی وی گفت:"تهیه گندم اضافی بر اساس نیازهای کشاورزان استان در نود مرکز خرید انجام می شود که در صورت لزوم افزایش خواهد یافت.

ابوالحسن زاده گفت:  انتظار می رود در سال جاری حدود نهصدوپنجاه هزار تن گندم در این استان تولید شود و اضافه کرد: قیمت خرید هر کیلو گندم با کاهش چهار درصد سود و یک درصد از ضرر غیر ضروری ۱۷۰۰تومان بوده و انتظار می رود تا سال ششصد تا ششصدوپنجاه هزار تن از گندم را از طریق این مراکز در استان خریداری گردد

.

اسفندیار ابوالحسن زاده گفت: تهیه محصولات کلزا از طریق نه مراکز خرید در شهرهای تولید کننده این محصول در استان به قیمت 32،391 ریال در هر کیلوگرم به فروش میرسد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی گفت: "انتظار می رود که در این سال 12،000 تن کلزا در این استان خریداری شود که اگر بیشتر خریداری شود، هشتاد درصد بالاتر از سال گذشته خواهد بود.

ابوالحسن زاده گفت که خریداری تضمینی گندم و کلزا در استان تا پایان ماه مرداد و شهریور ادامه خواهد داشت و اگر تولیدکنندگان از آن استقبال کنند، تمدید خواهد یافت.

 

منبع:

استارت پروژهای عظیم کشاورزی در سیستان و بلوچستان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.