کود سوپر فسفات ساده

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

کود سوپر فسفات ساده

۱,۴۷۳ بازديد

خرید کود سوپر فسفات ساده گرانوله SSP

همه گیاهان برای رشد و بارور شدن به سه عنصر اصلی نیاز دارند  فسفر دومین عنصر از سه عنصر حیاتی است که نقش مهمی را در رشد گشاهان و درختان بازی می کند.

کود فسفات ساده چیست ؟ کود سوپر فسفات ساده علاوه بر فسفر، شامل سایر عناصر ضروری مانند منگنز، اهن، کلسیم، گوگرد و منیزیم و روی می باشد که برای رشد گیاهان ضروری است.

 

این کود به راحتی گوگرد را با کاهش pH خاک جذب می کند ،که گیرایی فسفر را در خاک افزایش می دهد و همچنین باعث می شود که جذب میکروالمنت ها بیشتر شود.

کود سوپر فسفات ساده دارای حداقل دوازده درصد گوگرد و بیست درصد کلسیم است، به دلیل درصد بالای خاک در استان و تصحیح آن، مناسب ترین و ارزان ترین کود برای دانه های روغنی و سیب زمینی می باشد. این به این معنی نیست که این نوع کود برای محصولات دیگر مناسب نیست؛ بلکه مناسب برای تمام محصولات کشاورزی است.

عملکرد فسفر در خاک فسفردر همه عملیات های بیوشیمیایی، در ساختارهای انرژی و در مکانیزم منتقل کننده ی انرژی دخیل است. علاوه بر این، فسفر بخشی از هسته پروتئین سلولی، غشای سلولی، نوکلوئید ها (RNA و DNA) نقش تولید مثل و رشد را ایفا می کند.

این عنصر یکی از مهم ترین و اثر گذار ترین ماده برای رشد گیاه است و در گیاه دارای چندین وظیفه است و به عنوان یک شاخص برای بقای گیاهان نامگذاری شده است. با این حال، مصرف بیش از حد سبب اختلال در جذب مواد مغذی و نیز کاهش رشد و باردهی گیاه می شود.

مزایای کود سوپر فسفات ساده:

خاک را سبک میکندو بدین سبب آب به راحتی و بدون مانع سریعا جذب گیاه میشود.

این کود حامل بیش از ۵ درصد مواد غذایی است و شامل عنصر های آرسنیک و کادمیوم، جیوه و سرب نمیباشد.

عنصر فسفر در کود سوپر فسفات ساده مانع از افتادن برگ های قدیمی در آخرای فصل تابستان و بیشتر شدن میزان گل دهی در فصل بهارمی شود و باعث بهترشدن وضع میوه ها و افزایش ریشه گیاه می شود. این کود در مقایسه با بقیه کود های فسفات بسیار فرق دارد زیرا این کود شامل برخی از مواد مغذی است و به علت ترکیب گوگرد به شکل یولفات، pH و اسیدی شدن اطراف ریشه را تنظیم می کند و خاک را تغییر میدهد ‌و فسفر می تواند به خاک جذب شود و عملکرد محصول را افزایش دهد.

منبع :

فروش کود سوپر فسفات ساده SSP

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.