چهل درصد کاهش قیمت میوه

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

چهل درصد کاهش قیمت میوه

۱,۴۴۲ بازديد

چهل درصد کاهش قیمت میوه

مصطفی دارایی نژاد اعلام کرد : "در سال جاری، تولید میوه و سبزی افزایش می یابد، که احتمال میرود هزینه آن در ماه آینده چهل درصد کاهش یابد".
رئیس اتحادیه بارفروشان، افزود: "با توجه به تولید خوب، قیمت میوه ها مانند هلو، شبرنگ، گیلاس، زردآلو و غیره، بیست درصد پایین آمده است. البته این پایین آمدن دربر گیرنده مواد غذایی مانند آناناس، انبه و موزنخواهد شد زیرا این میوه ها وارداتی میباشند.

وی اضافه کرد که به جز سیب زمینی، نرخ دیگر مواد غذایی مانند صیفی جات و میوه ها درتره بار نیز کاهش می یابد.
اما به دلیل کم شدن سیب زمینی های ذخیره برای فراهم کردن شرکتهای چیپس سازی که روزانه به پانصد تا ششصد تن سیب زمینی نیاز دارند باعث شده قیمت این محصول افزایش پیدا کند اما در ماه آینده با برداشت این محصول در همدان احتمال اینکه نرخ آن پایین آید زیاد است.

مصطفی دارائی نژاد افزود: در سال جاری به دلیل بارش فراوان، کشت محصول هندوانه از سال گذشته دو برابر شده است که باعث افزایش صادرات این محصول شده است. 
وی اضافه کرد که محموله از میدان مرکزی تره بار برای کمک به صادرات حمل می شود. این صیفی جات برای بارگیری و حمل به کشورهای همسایه مانند ترکیه است. این کار کاملا قانونی است، زیرا به دلیل بارندگی بیشتر از سطح نیاز کشور ، تولید صیفی جات و میوه ها افزایش یافته که این امر باعث صادرات این محصولات به کشور های همسایه میشود. همچنین قیمت انواع کود مثل کود کلات آهن افزایش زیادی نداشته هر چند کلات اهن جز مهمترین عناصر ریزمغذی قرار می گیرد. 

قیمت میوه کاهش قیمت میوه عکس میوه

به استثنا کاغذ به کالاهای گروه ۲ رسما ارز دولتی تعلق نمی گیرد

بنا به گزارش تسنیم، بر اساس نامه محمد رضا کلامی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین و توزیع وزارت صنایع، معادن و اداره بازار تجاری، سیاستگذاری تبادل ارز در بانک مرکزی و تاریخ کاوش مابه‌التفاوت ریالی ضروری است که به گروه دو انتقال داده شد.

ارز دولتی سامانه نیما فهرست کالاهای مشمول ارز دولتی

صدور صادرات ثانویه این کالاها در شرایطی بود که طبق قانون دولت در اوایل اردیبهشت، دولت ارز را با نرخ چهار هزار و دویست تومان برای واردات حبوبات ، چای، کره و گوشت قرمز برداشت و سپس تعیین شد واردات این کالاها توسط تقسیم ارز نیمایی انجام گردد.
ارز واردات کاغذ مطبوعات و نشر چهار هزار و دویست تومان ثابت باقی خواهد ماند

منبع :

چهل درصد کاهش قیمت میوه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.