پیش به سوی کشاورزی دانش بنیان

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

پیش به سوی کشاورزی دانش بنیان

۱,۴۳۹ بازديد

پیش به سوی کشاورزی دانش بنیان

تحقیقات، آموزش و پرورش و ارتقاء کشاورزی گفت: ما باید به کشاورزی مبتنی بر دانش حرکت کنیم.

کشاورزی دانش بنیان

دکتر علی اکبر مویدی : کشاورزی مبتنی بر دانش، اطلاعات و نوآوری است

دکتر علی اکبر مویدی گفت: "کشاورزی مبتنی بر دانش، اطلاعات و نوآوری است." در دانش کشاورزی، محققان باید تحقیقات خود را برای کشاورزان بخش کشاورزی ارائه دهند. علی اکبر مویدی بر این که تحقیقات باید در کشاورزی انجام شود تاکید کرد: "کشاورزان ممکن است در ابتدا مقاومت کنند، اما در نهایت با این تغییرات، ما می توانیم پیشرفت های کشاورزی خوبی را ببینیم".

وی گفت: « مراکز خدمات کشاورزی در اصل نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی در روستاها هستند که با انتقال دادن سریع پژوهش به کشاورزان در مناطق روستایی تنظیم شده است.» وی افزود که هزارو چهارصد مرکز خدمات فعال کشاورزی در کشور است.

معاون ترویج و آموزش کشاورزی گفت: در این لحظه صد محقق ارشد برای انجام تحقیقات در مراکز خدمات کشاورزی آماده هستند تا به مناطق مختلف بروند.

او گفت، "ما امیدواریم شاهد تقویت جهاد کشاورزی در روستاها باشیم، و اضافه کرد که تقریبا 10 هزار کارشناس جوان برای استخدام در مراکز تحقیقاتی کشاورزی استخدام شده اند. دکترمویدی خاطر نشان کرد: "مراکز می توانند در مقابل تحریم ها مقاومت کند و به کشور کمک کند." او گفت که کشاورزی تنها مرکزی است که می تواند امنیت غذایی را افزایش دهد. وی در سخنان پایانی گفت: کرمانشاه در سال ۹۷ یکی از مهم ترین استان ها در زمینه انتقال بخش کشاورزی به شمار می رفت و ما با امید بر اینکه حرکتی در جهت توسعه کشاورزی در استان باشد.

شرکت های دانش بنیان در ایجاد تکنولوژی تولید انواع کود نظیر کود هیومیک اسید ، کود کلات آهن بصورت بومی نقش بسزایی داشته است

منبع:
پیش به سوی کشاورزی دانش بنیان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.