شاخص سطح برگ سبز

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

شاخص سطح برگ سبز

۱,۴۵۷ بازديد
شاخص سطح برگ سبز
 
مهم ترین شاخصه های کشاورزی و علوم گیاهی، تدوام شاخص برگ است. 
 
شرکت پالایش کود
 
شرکت پالایش کود واردکننده و تولید کننده کود های آهن در ایران است ، در این مقاله متوجه خواهید شد که تمامی گیاهان با ادامه فصل، سرعت رشد خود را به دلیل پایین امدن سطح برگ و زرد شدن برگ ها از دست میدهند و یکی از درمان های مفید برای پیشگیری استفاده از کود کلات اهن است. 
در طول آزمایش های مختلف بر روی گیاهان، محققان پالایش کود نتیجه گرفته اند که ارزش شاخص دوام سطح برگ در حضور کود کلات آهن، به ویژه در پایان رشد بسیار مفید است و وابسته به کاربرد کود در ترکیب کود آهن، اثرات آن بر مقدار شاخص بقاء برگ مورد ارزیابی قرار گرفت که به طور مستقیم با ​​میزان مصرف کود شیمیایی در گیاه ارتباط داشت.
لازم به ذکر است که طول دوام سطح برگ، میزان نور دریافت شده در طول رشد گیاهان را نشان می دهد و عملکرد مواد خشک به دوام سطوح برگها بستگی دارد و دوام سطح برگ را می توان در نظر گرفت به عنوان شاخص تولید. نتیجه آزمایش های مختلف در حضور کود آلی نشان داد که بقای شاخص سطح برگ بالاتر از نمونه های شاهد بود.
 
تحقیقات شاخص سطح برگ
طبق مطالب ذکر شده ، استفاده از کود آلی، طبق تعریف،  کود کلات اهن تداوم سطح برگ ها را در نمونه های آزمایش شده افزایش داد. در آزمایشات نشان داده شده است که درمان گیاهان با این روش و استفاده از کودهای آهن زیستی، شاخص دوام کودهای دیگر را افزایش داده است، و عدم استفاده از آن باعث کاهش میزان دوام و عمر مفید برگ ها شده است. عمر مفید سطح برگ نیز می تواند توسط ترشح هورمون های مختلف رشد توجیه شود.
لازم به ذکر است که محققان پالایش کود متوجه شدند بقای بالا سطح برگ بعد از مرحله تولید مثل در گیاهان بسیار مهم است زیرا افزایش آن به طور مستقیم با افزایش عملکرد گیاهان مرتبط است.
 
تماس با شرکت پالایش کود برای خرید کود آهن :

031-55578491
09130025744
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.