پیشنهاد آقای حجتی در باب لغو صادرات

وبلاگ خبری شرکت پالایش کود اخبار مربوط به کشاورزی و باغداری و معرفی بهترین نهاده های کشاورزی

پیشنهاد آقای حجتی در باب لغو صادرات

۱,۴۵۸ بازديد

پیشنهاد آقای حجتی در باب لغو صادرات محصولات کشاورزی

محمود حجتی گفت که بی ثباتی قیمت کالاهای کشاورزی در بازار داخلی می تواند با معرفی و تغییر وظایف صادرات محصول، به جای ممنوعیت صادرات یک محصول و بدون محدودیت مجدد، کنترل شود.
بنا به گزارشات خبری تسنیم، محمود حجتی، که مسئول قیمت گذاشتن روی محصولات کشاورزی با وزارت صنایع، معادن و تجارت است، گفت:سیب زمینی این روزها صادر نمی شود، اما بدنبال راهی برای تنظیم قیمت و تولید هستم.

محصولات کشاورزی

او همچنین گفت که تولید لبنیات افزایش یافته است و قیمت توسط سازمان حمایت کننده تخمین زده شده است. شیر توسط دامداران با قیمت مورد تأیید ارائه می شود، اما باید پیش از ورود به بازار نظارت شود، که نا معقول افزایش نیابد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخ تولید دامداران مطابق با شرایط اقتصادی افزایش یافته است و نباید توقع داشت دامدار محصول را زیر قیمت قرار دهد، که بدین معنی  تولید امکان پذیر نباشد.

محمود حجتی ادامه داد: بیست و شش درصد هزینه های تولید شیر بستگی به منابع خارجی دارد و هفتادوشش درصد هزینه های تامین مواد غذایی در داخل کشور است که باعث افزایش هزینه های داخلی، مانند قیمت یونجه و ذرت، افزایش هزینه های تولید کشاورزی را در بر دارد و افزایش قیمت های فعلی توسط سازمان حمایت کننده مورد تایید قرار گرفته و اگر مشکلی وجود داشته باشد باید آنها را مطرح کرد.

البته اگر ایران در زمینه صادرات کود های کشاورزی مثل کود دی آمونیوم فسفات و یا کود سوپر فسفات تریپل برنامه ریزی کند میتواند برای کشور بسیار ارز آور باشد.

خاموش کردن آتش در زمین های کشاورزی آستان قدس رضوی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی مشهد، امیر عزیزی، اعلام اعلام کرد وگفت: "دود سنگین که در سی و یک خرداد در آسمان شهری و در شهرک باهنر مشاهده شد، به دلیل آتش سوزی بخشی از زمین های کشاورزی. آستان قدس رضوی توسط آتش نشانان در ایستگاه های پانزده و چهل و نه مهار شد.
حجتی افزود که توضیحات بیشتر در مورد زمین ها و پیشگیری از آتش آنها به زودی در دسترس خواهد بود. مدیر سازمان خدمات آتش نشانی شهرداری مشهد گفت که کشاورزان نیز در این فصل به مراقبت و توجه بیشتر نیاز دارند تا خطر از بین رفتن محصولات کشاورزی و آلودگی محیط زیست را از بین ببریم.

 

منبع:

پیشنهاد آقای حجتی در باب لغو صادرات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.